26 juli 2010

Jul i juli

Jeg har bestandig beundret dem som klarer å sy juleprosjekter på høsten. Eller tenker på påske i oktober! Jeg er ikke særlig god til å være ute i god tid... så da får man være ute i dårlig tid. For det er jeg god på!
Så nå syr jeg julehjerter til Northern Quilts' nye jule-månedsblokk, som skal starte i august (såfremt stoffene ankommer som avtalt!) og trykker mønstre for harde livet. Det blir en ganske pen BOM tror jeg... inspirert av tradisjonelle quilteblokker, skandinavisk folklore og rosemaling, ispedd en dæsj snurrerier ala wenche. Klarer ikke å la være! Jeg syr med aurifil 12wt, nydelig mercicert bomullstråd i akkurat passende tykkelse. Tror underlaget blir halvlin!
Og så syr jeg marihøner på et stoff jeg plukket med meg fra Helene i Danmark i sommer... et grått stoff med små trykte tråklelinjer på! og saksen du ser på fotoet, er en liten broderisaks,- en SUPER liten saks, med kort blad, fin spiss, romslig håndtak med gummigrep, faktisk en liten juvel av en saks. Finnes i butikken, til kun kr 49,-!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg