08 februar 2011

Stæsh

Dill & dall er fiiiiiint!
Fasinasjonen for blonder, bånd og rysj har aldri forsvunnet hos meg. Da jeg var 18, arvet jeg min mormors vakre "krage-eske"; en gammel pappboks med sirlig løse krager. Blonder, kniplinger og heklekraver.
Dem hadde hun brukt da hun var ung rundt 1925-35, over strikkejakker og gensere med rund hals. Men hun kastet dem aldri!
Og så sydde jeg egen rysjekrage da det var moderne i 1980, ala "Diana".
Med fløyelsbånd!

Trims & lace is so beautiful!
I have a facination for lace & ribbon. When I was 18, I inherited my grandmothers old box of beautiful collars. Different laces and crocheted collars, to be worn over cardigans and pullovers. My granny had used them in 1925-1935, when she was a young woman. She never threw anything away, so it became my treasure today!
I made my own Diana-collar in 1980, when it was very fashionable ;-)
With velvet ribbon!

2 kommentarer:

Klarafina sa...

Hva kan jeg si....bare at jeg er helt enig :)

Maggie sa...

Disse båndene ser helt skjønne ut!
Bloggen ble kjempefin etter oppfriskningen. Fint profilbilde :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg