06 november 2012

Christmas Cushion ::: Julepute

Broderusk er fint sammen med applikasjon og lappeteknikk! Dere kjenner jo meg, og vet at av og til drodler i beste rosemalingsstil... og siden jeg trengte nye puter til sofaen, så laget jeg en julepute med nordisk inspirasjon. Svenske gamle tekstiler har ullbroderi- allmogebroderi- og ofte ser man disse tofsene/duskene/klunkene i hjørnene.


Stichery is great combined with applique and patchwork! I'm often inspired by the old nordic/ scandinavian folk art textile tradition, and I designed a new cushion for my coach, inspired by norwegian rose-painting style and swedish folk art embroidery. The cushion is 50x50cm, with selfmade corner tassels. The pattern is in my new Christmas Stitchery booklet!


Min julepute er en kombinasjon av forskjellige teknikker, med broderi i midten, lappeteknikk med rustikke stoffer, applikasjon. Stoffene er reprostoffer i varme nyanser av oker, rødt og brunt. Hjørneduskene er laget med broderigarn, og oppskrift /mønster står i det nye Julebroderusk-heftet!
Puten er 50x 50cm og har glidelås på baksiden.


Susanne ble inspirert på julebroderusk-kurset i Danmark til å sy hele 4 puter. De er forskjellige, men i samme familie, og virkelig flotte!


I held Christmas Stitchery classes in Denmark, and Susanne was so inspired she made 4 of these cushions! They are different, but in the same color family, and I think they turned out just amazing!

1 kommentar:

Gudrun sa...

Ljuvliga! Vad jag ser fram emot att häftet skall komma i min brevlåda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg